بسته بندی لوازم الکترونیک | گواتر کنترل

بسته بندی لوازم الکترونیک با کارتن و جعبه در صنایع مختلفی انجام می شود. در تمام کشورها شرکت های تولید کننده قطعات الکترونیکی لوازم خود را با بسته بندی شکیل و زیبا وارد بازار تجارت می کنند. طراحی زیبا، بسته بندی لوکس و مدرن، پیام ها و طراحی زیبای جلد، مولفه هایی هستند که در لحظه اول نظر فرد را به خود جلب می کنند. افراد برای تهیه لوازم الکترونیکی مورد نیاز خود، ابتدا مشخصات و محبوبیت برندها در بازارهای داخلی و خارجی را بررسی می کند، سپس جذب بسته بندی محصول می شوند.

با توجه به اینکه تکنولوژی هر روز دستخوش تغییرات زیادی می شود. و دستاوردهای زیادی را روانه بازار می کند، نیاز به یک بسته بندی مناسب در بخش فناوری بسیار ملموس است. بسته بندی لوازم الکترونیک نسبت به بسته بندی سایر لوازم مصرفی متفاوت است زیرا هر ضربه ای ممکن است باعث آسیب لوازم الکترونیکی شود. لذا باید الزامات و استانداردهای اساسی در تولید جعبه ها رعایت شود.

بسته بندی لوازم الکترونیک

حساسیت بسته بندی لوازم الکترونیکی

در زیر با علل حساسیت بسته بندی لوازم الکترونیکی آشنا خواهید شد.

  1. لوازم الکترونیکی حساسیت بالایی در مقابل شوک الکتریکی و لرزش دارند. و با هر فرکانس و منبعی تحت تاثیر قرار می گیرند. جریان ناگهانی برق یا ترشحات الکترواستاتیک به شدت بر روی لوازم الکترونیکی تاثیر منفی می گذارد. و باید در ترکیبات بسته بندی از موادی استفاده شود که جلوی جریان ناگهانی برق را بین دو وسیله الکترونیکی بگیرد در غیر این صورت باعث آسیب رسیدن به لوازم بسته بندی شده می شود. بهتر است برای محافظت از این معیار در ترکیبات بسته بندی از فوم و پلاستیک نیز استفاده شود.
  2. قطعا همه شما می دانید که لوازم الکتریکی به هیچ وجه نباید در تماس با آب و رطوبت قرار بگیرند. چون لوازم دیجیتال زمانیکه در معرض رطوبت باشند کلا از کار می افتند و بعضی از قطعات آن ها از کار می افتند. جعبه ها و فوم هایی که جهت بسته بندی این لوازم استفاده می شود. عایق حرارت و رطوبت هستند و از آسیب رسیدن به قطعات در اثر رطوبت محافظت می کنند.
  3. بسته بندی لوازم الکترونیک باید به نحوی باشد که محصول داخل بسته کاملا از گرد و غبار محافظت شود‌.
  4. قیمت لوازم الکترونیکی بالاست از این رو مراقبت و نگهداری از آن ها چه در مراحل تولید و چه در مراحل عرضه و استفاده اهمیت بالایی دارد.

بسته بندی لوازم الکترونیک

بازیافت لوازم الکترونیکی

امروزه به دلیل مسائل زیست محیطی بیشتر تولید کنندگان ترجیح می دهند که از موادی در بسته بندی لوازم الکترونیکی استفاده کنند که قابلیت بازیافت محصول را داشته باشد.

صنعت الكترونیك از رشد بالا و سریعی برخوردار بوده است.همراه با این رشد، محصولات منسوخ شده و قدیمی این صنعت روز به روز در حال افزایش هستند. ضایعات لوازم الكترونیكی اكنون بیشترین رشد را در دنیای صنعتی دارند و بیشتر دولت ها به فكر بازیافت این محصولات به صورت جامد هستند. امروزه به علت افزایش تكنولوژی، وجود نرم افزارهای كاربردی جدید و غیره معمولا هر ۱۸ ماه یكبار رایانه‌ها را ارتقاء داده و هر رایانه بیش از چهار الی پنج سال عمر مفید ندارد.

این ضایعات مجموعه ای از کامپیوترهای مستعمل، قطعات الکترونیکی، دستگاه های چاپ نظیر پرینتر و فتوکپی، گوشی های موبایل، تلفن ها، دوربین های عکسبرداری و فیلم برداری، تلویزیون و مانیتورها، بردهای لوازم خانگی مثل یخچال و ماشین لباسشویی، تجهیزلت و بردهای مخابراتی و بسیاری از لوازم الکترونیکی می باشد. و حجم بسیار گسترده ای دارند. عمر کم لوازم الکترونیکی و مصرف گرایی باعث شد این حجم از ضایعات الکترونیک به یک معظل جدی تبدیل شود

ضایعات الكترونیكی مخاطره انگیز است. ضایعات الكترونیكی شامل ۱۰۰۰ نوع ماده مختلف است كه خیلی از آن ها سمی است و ممكن است آلودگی های جدیدی ایجاد كند. موادی مانند: سرب و كادمیویم كه در ساخت صفحه مدارات، اكسید سرب و كادمیوم در monitor cathode raytubes)CRTs)، جیوه در صفحات مانیتور های صفحه تخت، كادمیوم در باتری های رایانه، پلاستیك های كه در كیس های رایانه استفاده می شود. كابل های معمولی و كابل های حاوی پلی وینیل كلوراید كه در هنگام سوختن (جهت آزاد سازی مس از درون سیم ها) اكسیدهای سمی آزاد می سازند.

بسته بندی لوازم الکترونیک

دستگاه بسته بندی لوازم الکترونیک

استفاده از دستگاه های پیشرفته و تمام اتوماتیک در ساخت جعبه های بسته بندی ریسک ضایعات و دور ریز را به حداقل می رساند. معمولا برای این بسته بندی ها از کارتن هایی استفاده می شود که از مواد اولیه درجه یک تولید شده اند و قابلیت چاپ و سلفون کشی را دارند. اگر تجهیزات الکترونیکی شرکت های معتبر دنیا را مشاهده کنید خواهید دید که دلیل موفقیت آن ها در تجارت تنها تمرکز بر روی کیفیت تجهیزات الکترونیک نبوده بلکه آن ها از همان ابتدا تمام جزئیات را به بهترین شیوه ممکن انجام داده اند. و با جعبه های با کیفیت و طراحی های زیبا و استفاده از ماشین آلات بسته بندی های مدرن برندسازی کرده اند.

برای بسته بندی لوازم الکترونیک چون لب تاپ، تلویزیون، گوشی های هوشمند، قطعات الکترونیکی از دستگاه چسب زن، دستگاه تسمه کش دروازه ای، تسمه کش نیمه اتومات، دستگاه شرینک پک و غیره استفاده می شود‌.

دستگاه تسمه کش دروازه ای مناسب برای تسمه کشی دور کارتن کالاهای بزرگ مثل تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، کولر می باشد. این دستگاه به صورت اتوماتیک قابل نصب روی خطوط بسته بندی می باشد و احتیاجی به کارگر و اپراتور ندارد.

برای بسته بندی کارتن های لوازم الکترونیکی از دستگاه چسب زن کارتن یا تسمه کش نیمه اتومات استفاده می شود.برای بسته بندی پلاستیکی قطعات کوچک مثل بردها، کارت گرافیک و کارت حافظه و … با کشیدین نایلون روی این قطعات و جمع شدن نایلون دور قطعه برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به این لوازم حساس از دستگاه شیرینک پک استفاده می شود.
برای تهیه هر کدام از این دستگاه ها با گروه ماشین سازی گواتر کنترل در اینستاگرم در ارتباط باشید.

بسته بندی لوازم الکترونیک

چاپ لیمنتی روی کارتن لوازم الکترونیکی

بسته بندی لوازم الکترونیک باید علاوه بر رعایت معیارهای مناسب از طراحی و ظاهر مدرن و زیبایی نیز برخوردار باشد.
چاپ لیمنت: برای بسته بندی قطعات و لوازم الکتریکی از کارتن های با قابلیت چاپ لیمنت استفاده می شود. .چاپ افست یا لیمنتی عمدتا برای چاپ لیبل و برچسب مورد استفاده قرار می گیرد؛ یعنی ابتدا نوشته و عکس بر روی برچسب چاپ و سپس به کارتن چسبیده می شود. از آنجاییکه این نوع چاپ دو مرحله ای است و بیشتر برای کارتن های لمینتی انجام می شود، به آن چاپ لمینتی هم می گویند. مزایای چاپ لمینتی کیفیت بالای چاپ ، مقاومت بالا در برابر ضربه، افزایش بازاریابی و فروش می باشد  و عیب بزرگ آن هزینه بالا است.
چاپ افست: اگر می خواهید یک عکس با بهترین کیفیت بر روی کارتن ها چاپ گردد، چاپ افست بهترین گزینه است.

در افست چهار رنگ اصلی آبی، قرمز، زرد و مشکی استفاده و از ترکیب آنها میلیون ها رنگ خلق می شوند. استفاده از این رنگ ها با علامت اختصاری CMYK بر روی کارتن ها مشخص می گردد. چاپ افست معمولا کل سطح کارتن را می پوشاند اما لزومی برای آن وجود ندارد.

کلام آخر

با توجه به اینکه بخش فناوری و تولید لوازم الکترونیکی یک بخش حساس است. و مدت زمان زیادی صرف می شود تا یک محصول الکترونیکی استانداردها را بدست بیاورد. و در زندگی ما کاربردی شود، لذا نحوه بسته بندی این محصول حساس از اهمیت زیادی برخوردار است تا در بخش های جابجایی آسیبی به لوازم وارد نشود.

در اینجا با اهمیت بسته بندی لوازم الکترونیکی، بازیافت این محصول، چاپ روی کارتن این محصول، دستگاه بسته بندی لوازم الکترونیکی آشنا شدیم. مشاورمان و مهندسان ما در گروه گواتر کنترل آمادگی دارند تا بهترین پیشنهاد را برای بسته بندی محصولات شما در اختیارتان قرار دهند. بسته بندی خوب، رمز فروش کالاست.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

بسته بندی روغن

نکات طلایی در بسته بندی روغن | گواتر کنترل

روغن‌ها از مواد خوراکی پرمصرف در سراسر جهان هستندو بستگی به نوع مصرف آن انواع …