دانستنی های حیاتی چاپ بسته بندی | گواتر کنترل

طرح و چاپ بسته بندی مواد غذایی که مصرف می‌کنی، چقدر در نتیجه انتخاب شما دخیل است؟ آیا تنها کیفیت محصولات ملاک قرار داده می‌شود یا چاپ بسته بندی و نوع آن هم مهم خواهد بود؟ مسلماً در نگاه اول، بسته بندی محصولات برای مشتریان جلب توجه می‌کند.

امروزه هر تولید کننده‌ای از جمله تولیدکنندگان مواد غذایی، دارویی، کالاهای صنعتی، خانگی و… به فکر بهترین ایده برای بسته بندی محصولات خود هستند. مقاله‌ای مفید درباره دانستنی‌های حیاتی چاپ بسته بندی محصولات برای شما عزیزان ارائه کردیم تا اطلاعات بیشتری از این صنعت بدست آورید.

چاپ وبسته بندی

چاپ بسته بندی

چاپ و بسته‌ بندی یک محصول در کنار کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. می‌توانیم به وسیله بسته بندی‌ها برخی اطلاعات محصول مانند: مواد تشکیل دهنده، تاریخ تولید و انقضاء را مطلع شویم. افراد متخصص و خلاق در این زمینه باید طبق علم و فناوری‌های جدید، بهترین بسته بندی را طراحی کند.

ویژگی اساسی چاپ بسته بندی محافظت از محتوای درونی محصول، دادن اطلاعات مختصر و مفید درباره محصول و رساندن کمترین آسیب به محیط زیست می باشد.

نایلون بسته بندی

نایلون‌ از موارد ضروری و جدایی ناپذیر در زندگی امروزه ما به حساب می‌آید. بسیاری از صنایع از نایلون‌برای کاربردهای فراوانی استفاده می‌کنند. صنعت بسته بندی نایلون از جمله صنعت‌هایی است که از نایلون‌ها برای ایجاد یک بسته بندی مطلوب بهره می‌گیرد. نایلون ها دارای اندازه‌ها و اشکال مختلف برای انواع محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نایلون‌ها بسته به نوع محصول به شکل رول یا پاکت وجود دارد. رنگ‌های نایلون به صورت رنگی یا کاملا شفاف است. هدف و نقش اصلی آن محافظت از محصول در برابر هر گونه عوامل خارجی خواهد بود.

نایلون بسته بندی

نایلون بسته بندی حبوبات

حبوبات از جمله مواد غذایی حذف نشدنی است که افراد زیادی به خوردن آن علاقه دارند. آش، برخی پلوها، آبگوشت، سوپ و… غذاهایی هستند که در دستور پختشان از حبوبات استفاده می شود. باید بدانیم که حبوبات در برابر گرما، رطوبت و نور بسیار حساس و شرایط نگهداری خاصی را می‌طلبد.

بی‌تردید بسته بندی این محصول نقش بسزایی در سالم ماندن آن تا رسیدن به دست مشتری و میزان ماندگاری آن دارد. استفاده از نایلون بسته بندی حبوبات علاوه بر جلوگیری از کرم خوردگی و حشره زدن، مانع وارد شدن رطوبت و هوا به داخل محصول می‌گردد.

چاپ نایلون بسته بندی

نایلون بسته بندی از زمان‌های قدیم تا به امروز برای محافظت و جلوگیری از رسیدن آلودگی به مواد خوراکی استفاده شده است. علاوه بر بسته بندی نایلون، چاپ بسته بندی نایلون هم در بسیاری موارد مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد. برای هر نوع محصولی از جمله حبوبات، نان، خشکبار، شکر و… می‌توان از چاپ نایلون بسته بندی استفاده کرد.

سه نوع مختلف بسته بندی نایلون pp،opp  و cpp از نظر نوع پلاستیک و چاپ وجود دارد. نایلون pp نسبت به انواع دیگر کیفیت پایین‌تری دارد اما نایلون‌های opp و cpp خارجی و نرم‌تر هستند.

چاپ سلفون بسته بندی

سلفون pp و سلفون opp و cppدو نوع سلفون چاپی به شمار می‌رود که نوع دوم مقاومت و کیفیت بهتری دارد. بسته بندی نان‌های فانتزی در سوپر مارکت‌های مواد غذایی از سلفون چاپی pp استفاده کرده‌اند. چاپ روی سلفون‌ها در کارخانجات به دو صورت با ماشین‌های فلکسو ۶ رنگ full hd و ماشین هیلو ۸ رنگ full hd انجام می‌گیرد.

طراحی کارتن بسته بندی

همان طور که اشاره شد کیفیت یک محصول خوب تنها در مرغوبیت آن خلاصه نمی‌شود. چیزی که مشتری را ترقیب می‌کند در میان محصولات مشابه یکی را انتخاب نماید، طرح روی کارتن بسته بندی است. دغدغه تولیدکنندگان بزرگ همواره در کنار تولید یک محصول مطلوب، چگونگی بسته بندی است، بسته بندی که محافظت کننده و تبلیغ کننده محتوی درونی خود نیز باشد.

بنابراین می‌توان گفت مدل بسته بندی در فروش یک محصول بسیار مهم و ضروری خواهد بود. دو فاکتور کیفیت و طراحی بسته بندی هوشمندانه و زیبا، آن را در بازار رقابتی جلو می‌برد.

طراحی کارتن بسته بندی

چاپ کارتن بسته بندی

چاپ روی کارتن در معرفی یک محصول بسیار موثر است. مقوای پشت سفید یا ایندربرد برای چاپ بسته بندی‌های محصولاتی همچون؛ خوراکی‌، مواد غذایی، محصولات بهداشتی-آرایشی و داروها جزء مناسب‌ترین‌ها به شمار می‌رود.

مقوای پشت سفید کیفیت خوبی برای چاپ نسبت به سایر مقواها دارد به علاوه بهداشت جهانی آن را تأیید کرده است. ضخامت و مقاوم بودن این مقوا بر مطلوبیت آن اضافه کرد همچنین اگر بیش از ۳۰۰ گرم تولید داشته باشیم از ماشین‌های رولند استفاده می‌کنیم. 

چاپ کاغذ بسته بندی

گاهی اوقات برای بسته بندی محصولات از کاغذ استفاده می‌کنند. هر دو نوع کاغذ پوستی و کاغذ مومی برای بسته بندی مناسب است. شاید این دو مشابه به نظر برسند اما تفاوت‌های جزئی که دارد و هر کدام برای مصارف گوناگون به کار می‌ روند. در کاغذ مومی برای اینکه سلامت محصول حفظ شود، باید از مرکب گیاهی استفاده شود.

قیمت روی جعبه بسته بندی بعد از محاسبه هزینه نایلون و چاپ اعلام می‌شود.

چاپ و بسته بندی جعبه

برای بسته بندی محصولات ارزان و فله‌ای، کاغذهای پوستی و مومی مناسب است. چاپ لوگوی مورد نظر روی این کاغذها به راحتی امکان پذیر بوده است. سرعت چاپ روی کاغذهای پوستی و مومی زیاد است و گرافیک با بهترین کیفیت را تحویل می‌دهد.

به علت جلوه زیبایی که چاپ روی کاغذ پوستی دارد، باعث بالا رفتن فروش می‌شوند. در بازاری که چندین کارخانه یک محصول مشابه را می‌سازند قطعاً طراحی و انتخاب بهترین بسته بندی می‌تواند آن را متمایز کند.

کلام پایانی

شما هم وقتی وارد یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی می‌شوید انتخاب یک محصول مشابه از میان برندهای مختلف کار دشواری به نظر می‌رسد؟ مسلماً کسی که برای اولین بار یک محصولی را می‌بیند ،چیزی که باعث جذبش می‌شود، شکل و چاپ بسته بندی روی جلد است.

علاوه بر این موضوع بسته‌ بندی مطلوب باید از محتوی درونی خود در برابر هر گونه آسیبی جلوگیری کند. افراد خاصی هستند که طراحی روی بسته بندی را مانند سایر رشته‌های علمی مطالعه و آن را به صورت اختصاصی یاد می‌گیرند.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با برند (GCPACk) را درکنار خود بدانید تا برای رسیدن به ” تولید بهتر” با هم بکوشیم. هم اکنون با ما تماس بگیرید.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

بسته بندی سبز یا دوستدار محيط زيست

بسته بندی سبز یا دوستدار محيط زيست | گواتر کنترل

امروزه پیشرفت و توسعه فناوری در جهان بر همه ی فعالیت های انسان تأثیر گذار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *