انواع دستگاه وکیوم بسته بندی

امروزه برای تمامی صنایعی که محصولات خود را با بسته بندی عرضه می کنند کیفیت و ماندگاری محصول دارای اهمیت زیادی است. یکی از راه های حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری محصولات، خارج کردن هوا از بسته پلاستیکی مواد غذایی می باشد. با کمک دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی می توان به راحتی به این مهم دست پیدا کرد. دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی در نمونه های مختلف دستی و اتوماتیک عرضه می شود و از لحاظ کاربرد این دستگاه در سه مدل وکیوم صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می شود.

وقتی شما یک بسته را وکیوم می کنید محصول قرار گرفته شده در زیر آن به کیسه پلاستیکی می چسبد و برای مواد غذایی که زود فاسد می شوند. مثل گوشت، مرغ، ماهی و میگو بهترین شیوه بسته بندی است و با وکیوم طول عمر محصول افزایش پیدا می کند.دستگاه وکیوم علاوه بر اینکه هوای داخل بسته ها را می گیرد و در برخی موارد گازهای بی اثری چون نیتروژن و اکسیژن را به داخل بسته تزریق می کند.

دستگاه وکیوم صنعتی

کارایی و مزایا دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی

از گذشته تاکنون موضوع حفظ کیفیت مواد غذایی در درجه اول بوده است. و راهکارهای بسیاری جهت نگهداری و طول عمر بیشتر به کار گرفته شده است. اما چندین دهه است که صنعت وکیوم کردن با ارائه دستگاه های وکیوم بسته بندی صنعتی و خانگی در این عرضه پیش قدم شده هر دستگاهی که با عملکرد وکیوم تولید می شود یک سری ویژگی ها و مشخصه های مختص به خود را دارد. مانند: قدرت موتور، برق مصرفی، شیوه های تعمیر و نگهداری، عمر مفید، کاربردها و نحوه استفاده ، که بسته به شرایط کارخانه و نوع بسته بندی می توان یک دستگاه با مشخصه های کاربردی را انتخاب کرد.

دستگاه وکیوم بسته بندی توانسته است جوابگوی صنایعی باشد. که هر روز طیف وسیعی از محصولات مختلف را بسته بندی می کنند و آن را روانه بازار می کنند. وکیوم کردن مزایای بی شماری در بسته بندی به دنبال دارد و برای صنایع با حجم سفارشات بالا بسیار تاثیر گذار است. اگر بخواهیم مزایای استفاده از این دستگاه وکیوم بسته بندی را برشماریم باید به موارد زیر اشاره کنیم.

  • حفظ ارزش مواد غذایی و خوراکی مهم ترین مزیت دستگاه وکیوم بسته بندی است.‌ زمانیکه از این روش برای بسته بندی موادی از قبیل پنیر، گوشت خام، غذاهای پخته شده و غیره استفاده می کنید در واقع طول عمر آن را افزایش می دهید. زمانیکه طول عمر محصول افزایش پیدا می کند زمان بیشتری برای عرضه آن وجود دارد. لذا مواد غذایی در فرصت کوتاهی دچار هدر رفت و ضرر و زیان نمی شوند.
  • راه اندازی و سرویس دستگاه وکیوم بسته بندیبسیار آسان است. و اپراتور با یک بار آموزش با عملکرد این دستگاه آشنا می شود.
  • در بیشتر موارد بدنه ی دستگاه ها از استیل ساخته می شود. تا قابل شستشو بوده و برای بسته بندی مواد غذایی مناسب باشد.
  • زمانی که محصول طول عمر آن افزایش پیدا می کند در واقع زمان بیشتری برای عرضه آن وجود دارد. و به تاخیر انداختن پروسه فساد مقرون به صرفه تر است و مواد غذایی در فرصت کوتاهی دچار هدر رفتن و ضرر و زیان نمی شکند.
  • پوشش هایی که در دستگاه های وکیوم مورد استفاده قرار می گیرد مقاوم است و بر روی طعم و مزه و کیفیت مواد اثر نمی گذارند. همچنین در برابر عوامل محیطی محافظ خوبی هستند.
  • بعضي از محصولات را می توان با دستگاه وکیوم مجددا بسته بندی کرد فرقی نمی کند. بسته مواد غذایی یک چیپس ساده باشد یا یک گونی برنج ، بسته قابلیت این را دارد که مجدد وکیوم شود.
  • کارخانجات تولیدی مواد غذایی علاوه بر وکیوم کردن با تزریق گازهای ازت و نیتروژن سعی می کنند ماندگاری محصول را بیشتر و شروع عملکرد رشد باکتری را به تاخیر بیندازند. بعضی از دستگاه های وکیوم قابلیت تزریق گاز را ندارند. و شما حتما باید قبل از تهیه دستگاه از داشتن قابلیت تزریق گاز اطمینان حاصل کنید.

برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی گواتر کنترل با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

وکیوم فرمینگ

وکیوم فرمینگ یک فرایند کاربردی است که امکان بسته بندی بزرگ با استفاده از ورقه های پلاستیکی را دارد.استفاده از این دستگاه ها در شرکت های بسته بندی وکیوم فرمینگ بسیار مقرون به صرفه است. چون حدود ۳۰ درصد ارزانتر از ماشین آلات قالب ریزی و تزریق پلاستیک هستند.با این دستگاه می توان بسته های محصول را به صورت سفارشی فرم دهی کرد چون فرایند وکیوم انعطاف پذیر و تطبیق پذیر است.سرعت و دقت بالای این دستگاه های باعث بهره وری بیشتر می شود و این برای یک صنعت با حجم کاری بالا بسیار مهم است.

تزریق گازها به بسته های وکیوم شده

برخی از کارخانجات تولید مواد غذایی علاوه بر وکیوم کردن با تزریق گازهای ازت و نیتروژن داخل بسته ها، سعی می کنند ماندگاری محصول را بیشتر و شروع عملکرد رشد باکتری را به تاخیر بیندازند. اما خالص بودن این گازها نقش مهمی در کیفیت محصول دارد. چون در صورت ناخالصی عوارض منفی به بار خواهد نشست.مورد بعد کیفیت تخلیه هوا از طریق دستگاه است که باید توجه کنید که قدرت دستگاه به حدی باشد که کاملا هوای بسته بندی را تخلیه کند .همچنین در مرحله آخر به کیفیت تزریق در دستگاه دقت کنید تا مطمئن شوید که دستگاه وکیوم مورد نظر جوابگوی نیاز شما خواهد بود.هر دستگاهی که روانه بازار می شود باید از لحاظ استانداردها مورد بررسی قرار بگیرد. چون دستگاه مستقیما با مواد غذایی در دسترس است پس لازم است که کنترل کیفی آن انجام شود. تا در نهایت محصولات بسته بندی شده به سلامت عمومی افراد خدشه ای وارد نکنند.

انواع دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی

به طور کلی دستگاه های وکیوم در دو مدل دستگاه وکیوم خانگی و صنعتی عرضه می شود. نمونه خانگی این دستگاه برای بسته بندی حجم کم مناسب است اما نمونه صنعتی در انواع مدل های مختلفی عرضه می شود.

انتخاب نوع دستگاه بستگی به 1. نوع پاکتی که شما برای بسته بندی استفاده می کنید و 2جامد یا مایع بودن محصول شما دارد. در زیر با چند نمونه از پرکاربردترین دستگاه های وکیوم آشنا خواهیم شد

قیمت دستگاه وکیوم بسته بندی
دستگاه وکیوم خانگی

زمانی که یک کسب و کار کوچک مانند کارگ های خانگی بخواهند بسته بندی با قیمت مناسب انجام دهند وکیوم خانگی می تواند مفید باشد. این دستگاه برای بسته بندی انواع مواد غذایی، بسته بندی خشکبار و حبوبات مناسب است. و می تواند روزانه ۳۰ بسته را وکیوم کند و فقط مناسب مصارف خانگی است.  در این دستگاه فقط لبه باز بسته وارد دستگاه می شود و پس از اینکه محصول بسته بندی شد از دستگاه جدا می شود. نکته مهم در کاربرد این دستگاه این است که برای بسته بندی های با حجم زیاد و بسته بندی مایعات مورد استفاده قرار نمی گیرد.

مشخصات دستگاه وکیوم خانگی

  • مناسب جهت وکیوم کیسه های نایلونی و دوخت همزمان
  • ابعاد دستگاه: 350* 140 * 70 میلمیمتر است
  • زمان وکیوم 10-0 ثانیه و پمپ وکیوم MPA 0.35 است.
  • تهداد دوخت 2 است.
  • عرض نایلون 40-280 میلیمتر است.
  • برق مصرفی دستگاه V 220 و HZ 50-60 می باشد.
  • وزن دستگاه: 2.4 کیلوگرم

برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی گواتر کنترل با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

دستگاه بسته بندی وکیوم رومیزی

حجم کم و رومیزی بودن این دستگاه برای صنایع کوچکی که محدودیت فضا دارند بسیار مناسب است. بسته بندی وکیوم رومیزی یک دستگاه کامل است و فرآیند دوخت، انتشار گاز و خنک کردن به صورت خودکار انجام می شود. دستگاه دارای یک کابین مجهز به صفحه کار مسطح می باشد. دستگاه مجهز به درب شیشه ای می باشد که امکان مشاهده محصول در هنگام پروسه وکیوم را میسر می سازد.دستگاه مجهز به سیستم حرارت دهی المنت بصورت کاملاً ایزوله می باشد.دستگاه دارای استاندارد CE اروپا می باشد.

مشخصات وکیوم رومیزی

  1. مجهز به یک موتور قدرتمند
  2. برق مصرفی دستگاه: تک فاز و V 220 و HZ 50
  3. ظرفیت پمپ مکنده (وکیوم): 20 متر مکعب در ساعت
  4. ابعاد دستگاه: (490mm:H و 530mm:W و 500mm:L)
  5. ابعاد کابین: (150mm:H و 330mm:W و 400mm:L) و یا ( 150mm:H و 360mm:W و 420mm:L)
  6. حداکثر ارتفاع محصول: 150 میلی متر
  7. اندازه تیغه دوخت: ( 10mm:W و 400mm:L) و یا ( 10mm:W و 420mm:L)
  8. زمان وکیوم: بین 15 تا 40 ثانیه بسته به مقدار تخلیه هوا می باشد.
  9. توان مصرفی دستگاه 1KW می باشد.
  10. وزن دستگاه 68 (65) کیلوگرم می باشد.

دستگاه وکیوم
دستگاه وکیوم بسته بندی تک کابین

از دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی تک کابین برای بسته بندی محصولات و فرآورده ها، غذاهای دریایی، بسته بندی مرغ و گوشت، داروها، بسته بندی لوازم الکترونیک، سخت افزارها و تجهیزات پزشکی استفاده می شود‌. در این دستگاه امکان تزیق گاز وجود دارد.
از مهمترین مزایای دستگاه وکیوم تک کابین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در این دستگاه تمام عملیات وکیوم از قبیل انتشار گاز، دوخت، خنک کردن و تخلیه گاز به صورت اتوماتیک انجام می شود.
  • اکسیده نشده محصولات بسته بندی شده و تازه ماندن محصولات پس از مدت زمان طولانی.
  • عدم نفوذ حشرات و رطوبت به داخل بسته.
  • اگر همزمان با وکیوم، تزریق گاز هم انجام شود ماندگاری محصول چندین برابر خواهد شد‌.
  • دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی تک کابین تمام استیل و مجهز به سیستم تزریق گاز (اختیاری) می باشد.
  • دستگاه مجهز به درب شیشه ای که امکان مشاهده محصول در هنگام پروسه وکیوم را میسر می سازد.
  • دستگاه مجهز به سیستم حرارت دهی المنت بصورت کاملأ ایزوله.
  • دستگاه دارای استاندارد CE اروپا.

مشخصات دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی تک کابین

  1. دستگاه مجهز به یک کابین و یک تیغه دوخت می باشد.
  2. ابعاد مخزن دستگاه 150*610*540 میلیمیتر می باشد.
  3. ظرفیت پمپ وکیوم m3/h20 می باشد.
  4. زمان وکیوم 40-15 ثانیه قابل تنظیم می باشد.
  5. برق مصرفی دستگاه V 220 و HZ-50  و تک فاز می باشد.
  6. ابعاد دستگاه H1000، W630 ،L560 میلیمتر است.
  7. توان مصرفی دستگاه KW 1 می باشد.
  8. وزن دستگاه 80 کیلو گرم می باشد.

بسته بندی وکیوم
دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی دو کابین

از لحاظ عملکرد، دستگاه های یک کابین و دوکابین عملکرد مشابهی دارندولی سرعت دوکابین ها بیشتر است. در دستگاه وکیوم دو کابین امکان اضافه کردن قابلیت تزریق گاز به بسته های وکیوم شده وجود دارد و می توان برای حفظ طراوت و افزایش ماندگاری محصول عمل تزریق گاز را انجام داد. این دستگاه در دو مدل صفحه کار فلت و کابینی وجود دارد.

  • دستگاه تمام استیل و مجهز به سیستم تزریق گاز (اختیاری)
  • مجهز به درب شیشه ای که امکان مشاهده محصول در هنگام پروسه وکیوم را میسر می سازد
  • مجهز به 2 تیغه دوخت در هر کابین (2 چمبر) و در نتیجه افزایش سرعت بسته بندی
  • مجهز به سیستم حرارت دهی المنت بصورت کاملأ ایزوله
  • دارای استاندارد CE اروپا

مشخصات دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی دو کابین

  1. مجهز به دو موتور قدرتمند
  2. برق مصرفی دستگاه: 3 فاز و V 380 و HZ 50
  3. ظرفیت پمپ مکنده: 20×2 متر مکعب در ساعت
  4. ابعاد دستگاه: (1150:H و 800:W و 1310:L ) میلی متر
  5. حداکثر ارتفاع محصول: 130 میلی متر
  6. اندازه تیغه دوخت: (10:W و 550:L ) میلی متر
  7. زمان وکیوم: بین 15 تا0 40 ثانیه بسته به مقدار تخلیه هوا
کلام آخر

از نظر بصری بسته بندی های وکیوم شده جذاب تر هستند و روی نظر مشتری برای خرید تاثیر می گذارند. مهمترین دلیل استفاده از روش وکیوم کردن، ماندگاری بالای محصولات است. در این مقاله با کاربرد و مزایایی بسته بندی وکیوم صنعتی و انواع شان آشنا شدید. با کارشناسان ما در گواتر کنترل مشاوره کنید تا مناسب ترین بسته بندی وکیوم صنعتی را برای محصولات خود انتخاب کنید. پایین ترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت را با اطمینان از GCPACK بخواهید.

برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی گواتر کنترل با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code