آشنایی با تسمه کش

معمولا حمل و نقل محصولات کاری سخت و پر خطر است، با کمک دستگاه تسمه کش و متصل کردن تسمه به دور کارتن و جعبه محصولات با دقت و استحکام بالا بسته بندی می شوند. دستگاه تسمه کش می تواند به خوبی تسمه های پلاستیکی و فلزی را به دور کالاها قرار دهد و بدین ترتیب هم ایمنی محصول رعایت خواهد شد و هم با استفاده از تسمه ها حمل و نقل به آسانی انجام می شود.

دستگاه تسمه کش دارای مدل های مختلفی است و کاربرد آن بستگی نوع محصول، وزن محصول، ابعاد محصول و تیراژ دارد.در گذشته نمونه های دستی این دستگاه عملکرد چندانی نداشت و کارخانجات به دلیل نیاز به بسته بندی مجبور بودن چندین دستگاه دستی تهیه کنند و برای هر دستگاه نیز یک نیروی انسانی انتخاب کنند، اما به لطف پیشرفت صنعت بسته بندی دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک عرضه و تولید شدند. دستگاه تسمه کش تمام اتوماتیک نیاز به نیروی انسانی را کاهش داده و امروزه در اکثر صنایع و کارخانجات از آن استفاده می شود. کارایی این دستگاه به نحوی است که ابتدا تسمه در جنس های مختلف فلزی، پلاستیکی و غیره بر روی دستگاه نصب می شود. در بین تسمه های پلاستیکی مدل pp بیشترین معروفیت را دارد. این تسمه ها در طی مراحل کار از هم باز ، پاره و کشیده نمی شوند. مقاومت تسمه هایی که در این دستگاه ها به کار گرفته می شود تضمینی است و به هیچ وجه بسته در اثر نامرغوب بودن تسمه آسیب نمی بینید و تا انتقال به مقصد نهایی همان کیفیت اولیه خود را حفظ می کند.

آشنایی باستگاه تسمه کش
برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه تسمه کش گواتر کنترل با شماره  ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید

کاربرد و مزایای دستگاه تسمه کش

امروزه وارد هر فروشگاهی که می شوید با انواع بسته بندی های کوچک و بزرگ مواجه می شوید. محصولات غذایی که در بسته کوچکی بسته بندی می شوند معمولا برای عملیات جابجایی و حمل و نقل باید در کارتن ها و جعبه های بزرگتر قرار داده شوند. به این صورت هم شمارش محصولات راحت است و هم محصول اصلی آسیب نخواهد دید. دستگاه تسمه کش در اینگونه موارد مورد استفاده قرار می گیرد و از طریق آن تسمه های پلاستیکی یا فلزی به دور جعبه های مختلف بسته می شود. دستگاه قادر به بستن انواع تسمه ها است و بسته نهایی را با امنیت بیشتری روانه بازار می کند.
به طور کلی برای صنایعی که حجم تولیدات آن ها زیاد است و برخی از عملکردها نظیر بسته بندی را نمی توانند با کمک نیروی انسانی انجام دهند از دستگاه تسمه کش استفاده می شود.

دستگاه تسمه کش پالت برای تسمه کشی انواع پالت ها و محصولات حجیم در دو جهت عرض و طول کاربرد دارد.
دستگاه تسمه کش اتوماتیک و برقی از سرعت بالایی برخوردار است و برای صنایع پربازده مناسب می باشد و به سرعت بسته مورد نظر را تسمه کشی و آماده پروسه حمل و نقل می کند.دستگاه تسمه کش برقی و شارژی مجهز به تکنولوژی های پیشرفته است و طراحی آن ها به نحوی است که کارایی بالا و مصرف انرژیی بسیار پایینی دارند.
در زیر با مزایای دستگاه تسمه کش آشنا خواهید شد.

  • مهمترین مزیت دستگاه تسمه کش استفاده از انواع تسمه با جنس ها و سایز های مختلف می باشد.
  • این دستگاه قابلیت بسته بندی انواع کارتن در سایزهای مختلف را دارد.
  • این دستگاه هزینه پایینی دارند و برای بیشتر صنایع کاربردی و مقرون به صرفه هستند‌. 

تسمه کش

عملیات تسمه کشی به کمک نیروی برق یا نیروی باد انجام می شود. تنوع در تسمه کش های برقی بسیار زیاد است و شامل تسمه کش شارژی و تسمه کش نیمه اتوماتیک و تسمه کش تمام اتوماتیک می باشد که کار با تمامی این مدل ها بسیار آسان است. قطعا شما هم می دانید که برچسب تمام اتوماتیک برای یک دستگاه بسته بندی به معنی این است که تمام مراحل نصب تسمه به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک انجام می شود. دستگاه تسمه کش در چند مدل رایج وجود دارد که در زیر در مورد هر کدام توضیح مختصری خواهیم داد.

دستگاه تسمه کش بادی یاپنوماتیک

دستگاه تسمه کش بادی یا پنوماتیک

عملکرد این دستگاه تقریبا متفاوت تر از عملکرد سایر دستگاه ها است. در بین انواع دستگاه های تسمه کش، وزن دستگاه تسمه کش پنوماتیک از همه کمتر و در نتیجه حمل و نقل آن آسانتر است. عملکرد این دستگاه به وسیله نیروی باد است و در واقع نیروی باد تسمه را به دور بسته بندی می پیچد.تامین باد این دستگاه به وسیله ی پمپ باد مخصوص است. با استفاده از باد اول تسمه دور محصول پیچیده می شود و پس از آن فرآیند دوخت انجام می شود‌. در بسته بندی محصولات بزرگ ، حجیم با وزن سنگین مانند کاشی و سرامیک این دستگاه بهترین گزینه است.

دستگاه تسمه کش دستی

در گذشته بیشتر صنایع از دستگاه تسمه کش دستی استفاده می کردند. این دستگاه ساده از طریق یک اپراتور با استفاده از یک اهرم ساده کار می کند. نحوه عملکرد این دستگاه به شکلی است که فرد باید ابتدا جداگانه تسمه را به دور بسته بندی ها قرار دهد و پس از آن دستگاه را بالای جعبه قرار داده تا دستگاه تسمه را محکم کند. بعد از این کار با استفاده از پرچ های مخصوص تسمه کش دستی، دو طرف تسمه را کاملا محکم می کنید‌. در هر دو جهت جعبه ها باید این تسمه کشی انجام شود تا بسته نهایی استحکام مناسب را پیدا کند. این عملیات از طریق اپراتور انجام می شود و نقش دستگاه فقط کمکی و نگهدارنده است.

برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه تسمه کش گواتر کنترل با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید

دستگاه تسمه کش شارژی

عملکرد این دستگاه همانند مدل دستی است با این تفاوت که در دستگاه شارژی از نیروی انسانی برای کشیدن و دوخت استفاده نمی شود و این عملیات توسط دستگاه به صورت خودکار انجام داده می شود. برای محصولات سبک و کوچک که دسترسی به بسته بندی ندارند از دستگاه تسمه کش شارژی استفاده می شود.

دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک
دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک

دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک بسیار پرکاربرد و اقتصادی است .این دستگاه در کلاس های مختلفی به صورت گسترده کاربرد دارد و برای بسته بندی کارتن یک گزینه فوق العاده است. بسته بندی کارتنی در هر شکل و طراحی که باشد می توان آن را تسمه کشی کرد.
درتسمه کش نیمه اتوماتیک در واقع بخشی از پروسه توسط نیروی انسانی انجام می شود‌ از این رو وقتی دستگاه را تهیه می کنید حتما باید یک اپراتور هم برای آن در نظر بگیرید. بعد از اینکه تسمه انتخابی دور محصول قرار گرفت سر انتهایی آن  توسط اپراتور وارد دستگاه می شود و در این مرحله ادامه کار یعنی کشیدن و چسباندن تسمه بر عهده دستگاه می باشد. برای محکم کردن دو سر تسمه از المنت های حرارتی استفاده می شود. برای مشاهده فیلم دستگاه به صفحه دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک گواتر کنترل مراجعه کنید.

مزایای دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک

  • یکی از مزایای دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک مصرف انرژی پایین آن است. دستگاه قابلیت تنظیم خودکار زمان کار را دارد.
  • این دستگاه سرعت بالایی دارد و می تواند برای صنایع تولیدی عمده فروشی بسیار پرکاربرد و مفید باشد.
  • قطعا داشتن صدای حداقلی در حین کار یک مشخصه مهم است چون هر چه دستگاه صدای کمی تولید کند آرامش محیط و آرامش روان کارکنان بهتر است. این دستگاه جدید بدون چرخ دنده است و سر و صدا ایجاد نمی کند.
  • دستگاه کیفیت و طول عمر بالایی دارندو بسیار مستحکم طراحی شده به طوریکه صفحه استیل بالایی دستگاه که محصول روی آن قرار می گیرد از ورق 3mil ساخته شده است.
  • استفاده از این دستگاه نیاز به آموزش خاصی ندارد و هر کس به راحتی می تواند از این دستگاه استفاده کند.
  • استفاده از این دستگاه در صنایع کاملا ایمن است و پروسه تسمه کشی عملکردی نیست که تهدیدی برای سلامت استفاده کنندگان داشته باشد.
  • این دستگاه با سیستم گرمایش فوری، سرعت بالا، سر و صدای کم و ولتاژ پایین عمل می کند و بسته بندی نهایی مطلوب و استاندارد است.
  • در این دستگاه نیازی به تعویض پرس بار نیست و فقط کلاهک پرس بار تعویض می شود که قیمت این قطعه یدکی را چندین برابر کمتر کرده است.
  • عمده خرابی های دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک مربوط به مگنت، چرخ دنده و قطعات مرتبط می باشد. در دستگاه تسمه کش گواتر کنترل، تمامی چرخ دنده ها (حودود 13 چرخ دنده)و قطعات جانبی حذف و در آن از 2 موتور DC و میل لنگ استفاده شده است. عمر موتورهای DC بسیار زیاد است و بدون خرابی است و همچنین میل لنگ دستگاه از جنس فولاد ساخته شده که بسیار محکم و با دوام می باشد بر خلاف چرخ دنده های سایر تسمه کش های بازار که از جنس PVC ساخته شده اند و دوام و استحکام چندانی ندارند.

دستگاه تسمه کش اتوماتیک

دستگاه تسمه کش اتوماتیک

امروز صنایع تولیدی به دلیل کاربری آسان، بیشتر دستگاه های تمام اتوماتیک را می پسندند. البته تنوع در بسته بندی و پیشرفت صنایع تولیدی امکان استفاده از دستگاه های دستی و غیر اتوماتیک را غیر ممکن کرده است. چون قطعا این دستگاه ها جوابگوی حجم سفارش نمی باشد. دستگاه تسمه کش اتومات که در دسته دستگاه های برقی قرار دارد عملا تمام مراحل را خود دستگاه بدون دخالت اپراتور انجام می دهد هر محصولی که برای بسته بندی روی تسمه نقاله قرار می گیرد دستگاه عملیات تسمه کشی را بدون نیاز به فشردن شاسی و به بهترین شیوه ممکن انجام می دهد.

مزایای دستگاه تسمه کش اتوماتیک

  • طراحی این دستگاه نسبت به نمونه های دیگر به گونه ای است که اصلا نیازی به دخالت انسان در پروسه تسمه کشی نیست.
  • قدرت و جنس این دستگاه در رده بالایی قرار دارد و برندهای معتبر سعی می کنند در ورژن های جدید تکنیک ها و استانداردهای بیشتری را رعایت کنند.
  • از لحاظ قیمتی نمونه های اتوماتیک قیمت بالاتری دارند البته کیفیت قطعات مورد استفاده در هر دستگاه قیمت آن را تعیین می کند. در دستگاه تسمه کش اتومات گواتر کنترل از قطعات مکانیکی بادوام استفاده شده.
  • در سایر تسمه کش های بازار از کنترلر های برد الکترونیکی استفاده می شود که دستگاه را کاملا تخصصی و صنعتی می سازد به عنوان مثال در کنترل های برد الکترونیکی، موتورها توسط یک ترانزیستور روشن و خاموش می شوند و در صورت خرابی احتیاج به تعمیر کار و مهندس الکترونیکی می باشد. در صورتیکه در دستگاه تسمه کش اتومات گواتر کنترل از سیستم PLC استفاده شده است که بسیار مطمئن تر از ترانزیستور هستند و در صورت خرابی، اپراتور دستگاه قادر به تشخیص و تعمیر دستگاه با هزینه بسیار اندک می باشد.
  • دستگاه اتومات مجهز به سیستم تشخیص تسمه و فید آن جهت کاهش ضایعات تسمه می باشد.
  • کلیه قطعات مصرفی دستگاه موجود و با قیمت منطقی قابل ارائه می باشد.
  • نصب و راه اندازی این دستگاه آسان است و استفاده از آن خطری برای نیروی کار نخواهد داشت. پس تنها با یک بار آموزش می توانید یک کارگاه بسته بندی و تسمه کشی را راه اندازی کنید.

دستگاه تسمه کش دروازه ای

دستگاه تسمه کش اتوماتیک دورازه ای

دستگاه تسمه کش اتوماتیک دروازه ای (ساید سیل) از سرعت بالایی برخوردار است و برای صنایع پربازده مناسب می باشد و به سرعت بسته مورد نظر را تسمه کشی و آماده پروسه حمل و نقل می کند. تسمه کش اتوماتیک نیاز به نیروی انسانی را کاهش داده و امروزه در اکثر صنایع و کارخانجات از آن استفاده می شود. این دستگاه در انواع کارخانجات تولید تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، کولر در حال استفاده می باشد. این دستگاه وسط خط بسته بندی قرار می گیره و امکان تسمه زنی اتوماتیک رو داره.

طریقه کاربا تسمه کش اتوماتیک دروازه ای

روش کار با دستگاه بسیار راحت است و نیازی به آموزش تخصصی ندارد. ابتدا محصول یا کالا وارد دروازه می شود و با فشار دکمه استارت عملیات تسمه کشی به صورت اتوماتیک انجام می شود.

کلام آخر

در این مقاله با انواع دستگاه تسمه کش و کاربرد و مزایای هر کدام آشنا شدید. همان طور که میدانید در درجه اول مشتری ظاهر یک محصول را می پسندند و به آن توجه نشان می دهد لذا بیشترین محصولاتی که بسته بندی آنها نقش مهمی در بازاریابی، فروش و حفظ کیفیتشان دارد، بسته بندی مواد غذایی است. مورد بعدی صنایع تولید و عرضه لوازم خانگی می باشد که باید با یک بسته بندی ایمن محصولاتشان را روانه بازار شود. در صنایع تولید کاشی و سرامیک هم بسته بندی نقش به سزایی دارد و از آنجا که کاشی و سرامیک از وزن بالایی برخوردار هستند، استفاده از دستگاه تسمه کش از اهمیت بالای برخوردار است و نقش محافظ و نگهدارنده این محصولات را ایفا می کند. جهت سفارش دستگاه تسمه کش با کارشناسان فروش صنایع بسته بندی گواتر کنترل تماس بگیرید. قیمت مناسب و کیفیت واقعی را از GCPACK بخواهید.

برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه تسمه کش گواتر کنترل با شماره  ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code