بسته بندی زرشک | گواتر کنترل

بسته بندی زرشک

بسته بندی زرشک در انواع مختلف و متنوعی در بازار یافت می شود. این ماده غذایی جزء مواد غذایی خشک به شمار می آید که خواص بی نظیری برای سلامت بدن، پوست و مو دارد. برخی افراد این ماده غذایی را نوعی میوه تلقی می کنند که نزدیک به ۲۰۰ سال از مصارف دارویی و غذایی آن می گذرد.

بسته بندی زرشک را باید به شکلی اصولی انجام داد زیرا این ماده غذایی بسیار حساس می باشد و در برابر هوای آزاد، نور مستقیم، دمای بالا و رطوبت، مقاوم نخواهد بود و این عوامل به شدت بر این ماده تاثیر گذار خواهند بود. برای اینکه بتوان از این محصول زیبا و جذاب مدتی طولانی تر استفاده نمود، باید نکات و موارد زیر را رعایت نمود:

۱٫ این محصول باید به نحوی درون بسته یا جعبه قرار بگیرد که هوا به درون آن نفوذ پیدا نکند زیرا هوا و اکسیژن بر روی طعم و کیفیت زرشک تاثیر منفی خواهد گذاشت.حدالمقدور این محصول را باید در درون پکیج هایی با کیفیت و مقاوم در برابر دما و رطوبت قرار داد ،زیرا از زمان پاک کردن و بسته بندی تا هنگامی که به دست مشتری برسد مدتی نسبتا طولانی زمان لازم است.زرشک دارای بافتی نازک و لطیف می باشد و به راحتی و در اثر وارد آمدن فشاری اندک، بافت آن به هم خواهد ریخت و در اصطلاح متلاشی خواهد شد. بنابراین لازم است که آن را درون یک جعبه و پک مستحکم و منسجم قرار داد.

۴٫ در کنار تمام ویژگی هایی که این محصول باید داشته باشد، استفاده از یک پک و جعبه زیبا و شکیل، در انتخاب زرشک از طرف خریدار نقش اساسی دارد. اما لازم به ذکر است که زیبایی و آراستگی پاکت و جعبه ها نباید تاثیر آنچنانی بر روی قیمت تمام شده این ماده خوراکی بگذارد.

بسته بندی زرشک

 

انواع بسته بندی زرشک

بسته بندی زرشک را می توان در انواع طرح ها وجنس های گوناگون انجام داد. لازم است افرادی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند این نکته را مد نظر داشته باشند که مهمترین فاکتور در ایجاد پک ها، زیبایی جعبه و ظاهر آن ها می باشد. برخی از انواع این پک ها و جعبه ها عبارتند از:

  • پک های پلاستیکی: این نوع از پک ها جزء رایج ترین و کاربردی ترین نوع می باشند و به دلیل استحکام بالا و قیمت پایین، بیشتر از هر نوع پک دیگر در بازار وجود دارند. این نوع پک ها نیازی به طراحی خاصی ندارند و در سایز های مختلف عرضه خواهند شد.
  • پاکت های کاغذی: این نوع پک از جنس کاغذ می باشد و از لحاظ محبوبیت در رده دوم و بعد از پک های پلاستیکی قرار دارند. هر چند این نوع بسته بندی از استحکام بالایی برخوردار نمی باشد، اما به دلیل ایجاد طرح ها و نقش های متفاوتی که بر روی آن ها زده خواهند شد از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.
  • پاکت های پنجره دار و زیپ دار: این پاکت ها بهترین گزینه برای این مدل مواد غذایی می باشند زیرا دیدن محصول، تاثیر بسیار زیادی بر میزان فروش آن خواهد داشت. منظور از پنجره، ایجاد یک قسمت ساده و بدون طرح، در وسط پاکت جهت دیده شدن محصول می باشد. این نوع پک ها در دو نوع کرافت و لیمنت سفید یافت می شوند و معمولا دارای کیفیت بالایی هستند.۴ ظروف پلی کریستال: این نوع پک بسیار شیک و لوکس می باشد. جنس آن ها به گونه ای است که از شفافیت خاصی برخوردار می باشند. مدل های شش ضلعی و مستطیلی آن ها گزینه ای مناسب برای صادرات می باشند. مهم ترین ویژگی این پک ها استحکام و مقاومت بالای آن ها است. صادرات این ماده غذایی برای کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.‌ زیرا تقریبا ۹۵ درصد کل زرشک تولید شده در جهان متعلق به کشور ما می باشد. بنابراین کشورهای زیادی در سراسر دنیا خواهان خریداری این ماده غذایی از ایران می باشند. به همین خاطر است که از پک های پلی کریستال و بسته بندی شیشه ای مدرن و شکیل برای صادرات این ماده غذایی استفاده خواهند کرد.‌

 

بسته بندی زرشک

بسته بندی زرشک در منزل

برای به حداقل رساندن هزینه ها در بسته بندی زرشک در منزل , می توان از بسته بندی های نایلونی و ساده و بدون طرح استفاده نمود.‌ علاوه بر این، بهره گرفتن از پاکت های از پیش آماده شده نیز هزینه ها را در حد بالایی کم خواهد کرد. اما اگر به دنبال یک پک ارزان قیمت اما زیبا هستید و در عین حال قادر به پرداخت هزینه آن نمی باشید، پیشنهاد ما استفاده از مدل های چیپسی می باشد. در این نوع پک ها نیاز به دوخت و باز کردن تمام قسمت ها نیست بلکه فقط یک طرف آن نیاز به دوخت دارد. همچنین نازک کردن پاکت ها تاثیر زیادی در کم کردن هزینه ها خواهد داشت.

انواع چاپ ها برای بسته بندی زرشک

معمولا بر روی بسته بندی زرشک از چاپ های فلکسو و هلیو استفاده می شود.‌ این چاپ ها در شش رنگ متنوع و زیبا انجام می شود. اما برای جلوه دادن به پک های این ماده غذایی حساس و دوست داشتنی، می توان از چاپ های طلاکوب استفاده نمود. این نوع چاپ زیبایی خیره کننده ای به محصول در معرض فروش، خواهد داد.

سخن آخر

قرار دادن زرشک در درون جعبه و پاکت های مختلف همانند بسیاری از مواد غذایی دیگر مانند بسته بندی ادویه ، نیاز به رعایت یک سری استاندارد های خاص دارد. این ماده غذایی خوشمزه و زیبا یکی از پر مصرف ترین محصولات در آشپزخانه های ایرانی و پر فروش ترین ماده غذایی در بازار های داخلی می باشد. با اندکی پشتکار و به کارگیری ذوق و سلیقه، می توان جایگاه زرشک را در بازارهای خارجی ارتقا داد. افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند باید با انواع پکیج های مناسب برای این ماده غذایی آشنا باشند تا بتوانند برای ارائه آن، بهترین و مقرون به صرفه ترین مدل را انتخاب و مورد استفاده قرار بدهند. کارشناسان ما در صنایع بسته بندی گواتر کنترل با برند GCPACK آماده ارائه هر گونه خدمات در زمینه بسته بندی به شما عزیزان می باشند. هم اکنون با ما تماس بگیرید.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

بسته بندی روغن

نکات طلایی در بسته بندی روغن | گواتر کنترل

روغن‌ها از مواد خوراکی پرمصرف در سراسر جهان هستندو بستگی به نوع مصرف آن انواع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *