انواع بسته بندی قارچ | بسته بندی قارچ دکمه ای

قارچ محصول فوق العاده ظريف و حساسي است. و پس از برداشت به تدريج كيفيت خود را از دست مي دهد لذا برداشت، جابه جايي، نگه داري و بسته بندی قارچ بايد با كمال دقت و مراقبت اجرا شود. وارد شدن هرگونه فشار و ضربه به قارچ باعث قهوه اي شدن كلاهك شده و بازار پسندي آن را به شدت كاهش مي دهد

بسته بندی قارچ

نگهداری قارچ

به منظور حفظ كيفيت محصول رعايت نكات ذيل در هنگام برداشت محصول و پس از آن توصيه مي شود در هنگام چيدن قارچ بايد توجه داشت. كه به كلاهك فشار بيش از حد وارد نشود و از تماس بيش از حدّ دست با آن نيز خودداري شود.
بهتر است قارچ ها در هنگام برداشت مستقيماً در ظروف بسته بندي قرار گيرد. و از تجمع محصول به صورت توده خودداري شود زيرا اين عمل باعث وارد شدن فشار به لايه هاي زيرين محصول و صدمه ديدن يا قهوه اي شدن خواهد شد. قبل از برداشت محصول از آبياري بستر خودداري شود. زيرا اين عمل باعث پخش ذرات خاك بستر بر روي كلاهك قارچ و كثيف شدن آن مي شود.

در ايران بيشتر قارچ به صورت تازه مصرف و مقدار كمي نيز به صورت كنسرو نگهداري و به بازار عرضه مي شود. قارچ تازه بيش از ۴۸ ساعت در حرارت ۲۰ درجه سانتيگراد قابل نگه داري نيست (چون بيش از ۷۰ درصد وزن قارچ را آب تشكيل داده است).
اما مي توان آن را به مدت یک هفته در حرارت ۴ درجه سانتيگراد نگه داري كرد. نگه داري قارچ در درجه حرارت بالا موجب خشك شدن، قهوه اي شدن، چرمي شدن بافت، باز شدن كلاهك و طويل شدن ساقه قارچ و در نهايت آلودگي با باكتري مي شود.
در اين صورت بوي زننده از قارچ استشمام مي شود. به منظور كاهش آثار حرارت و كمك به نگه داري قارچ معمولاً آن ها را در بسته هاي پلاستيكي مخصوص بسته بندي كرده و سطح بسته توسط يك لايه پلي اتيلن (سليفون) پوشيده مي شود.

در ايران معمولاً قارچ به صورت فوق در بسته هاي ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرمي در ظروف يكبارمصرف بسته بندي مي شود. و براي انجام تهويه مناسب معمولاً ۴ تا ۶ سوراخ كوچك در پوشش پلاستيكي ايجاد مي شود.

تقسیم بندی قارچ

قارچ های دکمه ای را به سه درجه رتبه بندی می کنند:

۱- قارچ های دکمه ای کوچک: قارچ های دکمه ای کوچک را می توان به صورت تازه فروخت معمولاً برداشت قارچ های کوچک نیاز به هزینه ی بیشتری دارد و گران تر هم به فروش می رسد

۲- قارچ های دارای غشا: قارچ های دارای غشا را می توان به صورت تازه فروخت .

۳- قارچ های بالغ با کلاهک باز: قارچ های دارای کلاهک باز معمولاً به صورت کنسرو شده در می آورند. قارچ های بزرگ تر نیاز به زمان کمی برای برداشت دارند و هزینه ی کمتری هم دارند

بسته بندی قارچ دکمه ای

تأثیر بسته بندی قارچ بر قیمت

غیر از درجه بندی قارچ، روش بسته بندی قارچ هم بر قیمت آن تاثیر گذار است. به این معنی که قارچ های درجه یک در بسته های کوچک تر بسته بندی می شوند.حال اگر همین قارچ ها در بسته های بزرگ، بسته بندی شوند درست است که از نظر کیفیت عالی هستند اما قیمت آن ها از بسته های کوچک کمتر است.

بسته بندی قارچ دکمه ای

قارچ های گروه اول و دوم را معمولاً، در ظروف پلاستیکی بسته بندی و بلافاصله پس از برداشت آن ها را در سردخانه قرار می دهند تا به محل فروش انتقال یابد. وجود پوشش پلاستیکی بر روی آن ها می تواند تا حد زیادی قارچ را از پدیده از دست رفتن آب در مواردی که قارچ در محل های هستند. که دما تغییر می کند، محافظت کند.

شرایط ایده آل برای فروش محصول به صورت تازه این است که قارچ ها را توسط ماشین های یخچال دار به دست عمده فروش برساند.و او نیز قارچ ها را در سردخانه نگه دارد و از وارد کردن قارچ به داخل محیطی که دما تغییر می کند پرهیز کند زیرا در چنین محیط هایی که دما تغییر می کند، اگر دما زیاد شود، قارچ آب خود را از دست می دهد. و در صورت کاهش دما، آب داخل ظرف جمع می شود که سبب سریع تر خراب شدن قارچ می گردد.

نکات مهم در بسته بندی قارچ

وسیله ای که برای سته بندی قارچ به کار می رود باید سالم، تمیز و بدون هیچ گونه آلودگی باشد.

جنس ظروف بسته بندی نباید حوای موادی باشد که بر روی کیفیت قارچ و از همه مهم تر بر سلامتی مصرف کننده تأثیر گذار باشد.

بسته بندی ضد میکروبی باید به گونه ای باشد که حفاظت کامل را برای قارچ ایجاد کند به گونه ای دچار فساد و خراب شدن نشود.

انواع بسته بندی قارچ

انواع بسته بندی قارچ

زیبایی بسته بندی و تبلیغات، یک جز مؤثر در بازاریابی فروش محصول شماست. برای این منظور از دستگاه های بسته بندی استفاده می شود که از نظر اندازه و بازدهی خود و نوع بسته بندی با هم تفاوت دارند. بهترین بسته بندی برای قارچ مصرفی تازه، بسته بندی با اتمسفر تغییر یافته است.

در بسته بندی قارچ می توان از دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده کرد.

انواع دستگاه های بسته بندی عبارتند از:

دستگاه های سلفون کش

دستگاه های سیل حرارتی

دستگاه بسته بندی قارچ سلفون کش

دستگاهی بسیار ساده است که می تواند بیش از ۶۰۰ ظرف را در ساعت بسته بندی کند. مزیت این دستگاه این است که از نظر اندازه ظرف، محدودیتی ندارد و می تواند برای ظروف با اندازه های مختلف، استفاده شود.

دستگاه بسته بندی قارچ سیل وکیوم حرارتی

برای کار با این دستگاه، ابتدا قارچ را در ظرف خود ریخته و ظرف را در دستگاه قرار می دهند. تا بسته بندی ظرف انجام شود. مزیت بارز این دستگاه در مقایسه نوع قبلی این است که هوا را از ظرف خالی کرده و ایجاد خلأ می کند. و می تواند گازهای بی اثر مانند ازت را به داخل ظرف تزریق کند. تا ماندگاری قارچ افزایش یابد.عیب این دستگاه در مقایسه با دستگاه سلفون کش این است که فقط برای یک اندازه معینی از ظروف به کار می رود. و اگر اندازه ظرف تغییر کند نمی توان از آن استفاده نمود.

کلام آخر

همانطور که می دانید بسته بندی یکی از مهم ترین موارد برای فروش و نگهداری محصولات است. قارچ محصولی حساس و فوق العاده ظریف است و باید در حفظ و نگهداری و بسته بندی آن دقت بالایی را به کار برد. بسته بندی باید به گونه ای باشد که حفاظت کامل را برای قارچ ایجاد کند تا دچار فاسد شدن نشود.

ماندگاری بیشترمحصولات خود را از ما بخواهید. ما در صنایع بسته بندی گواتر کنترل با برند (GCPACk) انواع دستگاه های بسته بندی را با خدمات پس از فروش مستمر برای صنعت مواد غذایی تولید و عرضه می نماییم. کیفیت دستگاه های بسته بندی ما را از برند های ایرانی مانند کاله، مینو، چی توز، پگاه، ستاک، میهن، رامک، اَوه، مینو، آیدین، نارمک، شیرین عسل، گرجی، لینا و … بپرسید.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

 

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

بسته بندی روغن

نکات طلایی در بسته بندی روغن | گواتر کنترل

روغن‌ها از مواد خوراکی پرمصرف در سراسر جهان هستندو بستگی به نوع مصرف آن انواع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *