بسته بندی میوه خشک | چیپس میوه

در میان تنقلات و میان وعده های خوراکی امروزه میوه خشک (چیپس میوه) به عنوان یک میان وعده سالم محبوبیت زیادی پیدا کرده و میزان خرید و فروش زیادی را به خود اختصاص داده است.زمان نگهداری میوه خشک بین ۴ ماه تا ۱ سال است.

میوه خشک باید در محیط عاری از هرگونه رطوبت نگهداری شود. وجود رطوبت در بسته بندی میوه خشک باعث کاهش ماندگاری و افت کیفیت این ماده غذایی می شود و در نهایت باعث به وجود آمدن کپک در بسته می شود. مواردی که در بسته بندی میوه خشک رعایت شوند بسیار مهم هستند و تاثیر بسزایی در ماندگاری و کیفیت محصول دارند.

بسته بندی میوه خشک

اهمیت بسته بندی میوه خشک

بسته بندی از مهم ترین بخش های تولید و عرضه هر محصولی است.بسته بندی شکیل، تمیز و باکیفیت در بالا بردن میزان فروش محصول نهایی بسیار مؤثر است. هزینه‌ های فکر شده و درست برای بسته بندی، یک سرمایه گذاری برای برگشت هزینه و سود محسوب می‌ شود.

ظاهر و طراحی بسته بندی هر محصولی، بهترین تبلیغ برای آن محصول است. اگر سراغ زیبا ترین و خلاقانه ‌ترین بسته بندی ها برای محصول خود بروید، نه تنها ضرر نمی‌کنید، بلکه فروش بیشتری هم خواهید داشت. چون تصویر معتبر و متفاوتی از برند خود در ذهن خریدار می ‌سازید.

میوه خشک هرقدر هم کیفیت خوبی داشته باشد، شاید ظاهر چندان جذابی نداشته باشد. استفاده از ظروف و بسته بندی جذاب، با کیفیت و شکیل برای این محصولات، ظاهر آن ها را مشتری پسند می‌کند. اگر از ظرف های ماندگار استفاده کنید، به ارزش افزوده آن اضافه خواهد شد.

نکات مهم در بسته بندی چیپس میوه 

موارد زیر از جمله نکاتی هستند که در بسته بندی میوه خشک باید مورد توجه قرار بگیرند:

• بسته بندی باید به گونه ای باشد که محصول داخل آن از ورود هرگونه آسیب در طی مراحل نگهداری و ترابری و نقل و انتقالات محفوظ باشد.
• اگر از کارتن و جعبه چوبی استفاده می‌ شود، باید ویژگی‌های کارتن به ترتیب با استاندارد ملی ایران به شماره ۳۶ و ۱۰۳۵ مطابقت داشته باشد.
• لوازم و ظروفی که برای بسته بندی میوه خشک استفاده می‌شوند باید حتما نو، سالم، تمیز، خشک، بدون هرگونه آلودگی، بدون امکان ورود هوا و رطوبت به داخل بسته و بوی نامطبوع باشند.
• بسته بندی باید به نحوی باشد که محصول در برابر رطوبت و تابش نور محفوظ بوده و گرد و غبار و آلودگی به هیچ عنوان به داخل آن نفوذ نکند.
• بهتر است وزن خالص هر بسته بیشتر از ۱۰ کیلوگرم نباشد.

اما نظر شما در مورد جنس و نوع ظرف بسته بندی چیپس میوه چیست؟ آیا هر جنس و شکلی برای ظرف میوه خشک مناسب است؟ از چه راه حلی برای این موضوع باید استفاده کرد؟ در ادامه مقاله به توضیح این موضوعات می پردازیم.

انواع بسته بندی میوه خشک

میوه خشک یا چیپس میوه را می توان در کارتن یا جعبه های مقوایی بدون طراحی بسته بندی کرد یا حتی داخل نایلکس ریخت. اما اینکار هیچ جذابیتی و عامل تحریک کننده ای برای مشتری نیست و بهتر است به سراغ روش های خلاقانه تر و مشتری پسندتری برویم.

بسته بندی میوه

بسته بندی چیپس میوه

اگر قصد شما این است که محصول خود را به صورت فله عرضه کنید، شاید پلاستیک بهترین و به صرفه ترین گزینه باشد. اگرچه بسته بندی میوه خشک در پلاستیک، محصول را از گزند آلودگی ها حفظ می کند، اما در برابر دما و نور آفتاب چندان مقاوم نیست و باعث کاهش و افت کیفیت محصول می شود.

بسته بندی چیپس میوه در پلاستیک، فقط مناسب تولیدکنندگانی است که قصد دارند محصول خود را به دست خریداران عمده یا تاجران میوه خشک برسانند. نگهداری طولانی مدت میوه خشک در پلاستیک ، ممکن است باعث کپک میوه های خشک نیز بشود.

پاکت بسته بندی میوه خشک

کرافت چیست؟ کرافت کاغذ یا مقوایی است که از خمیر کاغذ شیمیایی تولید شده و در رنگ های مختلفی عرضه می شود. کاغذ کرافت بسیار مقاوم بوده و از پرطرفدارترین جنس های بسته بندی در بازار بسته بندی میوه و بسته بندی ادویه جات و بسته بندی خشکبار است.

کرافت هم ظاهر زیبا و مشتری پسندی دارد، هم محصول را از بیشتر آلودگی های محیطی حفظ می‌کند.

انواع پاکت کرافت

۱٫ پاکت کرافت پنجره افقی زیپ کیپ در رنگ سفید
۲٫ پاکت کرافت پنجره عمودی با درب ساده
۳٫ پاکت کرافت بغل پنجره با درب ساده
۴٫ پاکت کرافت یک رو شفاف با درب زیپ دار
۵٫ پاکت متالایز یک رو شفاف با قابلیت درب زیپ دار

ظروف بسته بندی میوه خشک 

ظروف پلی کریستال یا کریستالی در کنار دیگر روش ها انتخاب خوبی برای بسته بندی چیپس میوه هستند. این ظروف از ماده پلی استایرن تولید شده اند که ماده پلاستیکی بسیار مقاومی است.

پلی استایرن به خاطر ویژگی مقاومت و در عین حال مقرون به صرفه بودن، طرفداران زیادی در صنعت بسته بندی دارد.

از دیگر مزایا و ویژگی های استفاده از ظروف کریستالی می شود به شفافیت ، سختی و جذب کم آب اشاره کرد. نکته قابل توجه اینکه این جنس بسته بندی قطبیت کمی دارد؛ بنابراین عایق خوبی برای دما و رطوبت محسوب می شود.

اما نکته منفی استفاده این ظروف برای بسته بندی در مقایسه با کرافت قیمت بالاتر ظروف کریستال نسبت به کرافت می باشد.

بسته بندی چیپس میوه

نمونه بسته بندی میوه خشک

به روش آخر یعنی قوطی های فلزی برای بسته بندی میوه خشک رسیدیم. قوطی های فلزی را می توان گران ترین جنس برای بسته بندی دانست.

به همین علت شاید استفاده از این جنس برای بسته بندی چیپس میوه چندان به صرفه نباشد. با این حال قوطی های فلزی ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای برای محصول ایجاد می‌کنند.

چه بسا خیلی از افراد به خاطر بسته بندی فلزی و علاقه‌ای که به جمع آوری قوطی های فلزی دارند، سراغ چنین محصولاتی بروند و این شما هستید که با توجه به شرایط و بودجه ی خود تصمیم می گیرید که از این روش استفاده کنید یا خیر. استفاده از این بسته بندی برای بازار داخلی توصیه نمی شود.

اما اگر به فکر حضور طولانی مدت در بازارهای بین المللی هستید، می توانید به قوطی های فلزی هم به عنوان گزینه ای جدی برای بسته بندی محصولات خود فکر کنید.

بسته بندی میوه خشک در منزل

هر شغلی که در چارچوب قانون باشد و ضرر و زیانی را متوجه افراد جامعه ننماید و همچنین با کسب درآمد همراه باشد، قطعا یک شغل ایده آل و مطلوب به شمار می آید. بسته بندی در منزل یک نوع شغل با درآمد مناسب می باشد.

روی آوردن به این کار بهترین گزینه برای افراد بخصوص بانوان می باشد. انجام این کار برای افرادی که دغدغه تامین هزینه های روزمره زندگی خود را دارند، ایده ای مطلوب و مناسب می باشد

. بسته بندی میوه خشک در منزل باید با رعایت کلیه نکته های بهداشتی همراه باشد چرا که با سلامتی انسان در ارتباط است.

 بسته بندی میوه خشک به نحوی باشد که محصول در معرض هوا و نور قرار نگیرد. بهتر است از ظروف شیشه ای یا پلاستیک درب دار استفاده کنید.

اگر می خواهید چیپس میوه را در پلاستیک نگهداری کنید باید به این نکته توجه کنید که پلاستیک های وکیوم و زیپ دار بسیار مناسب هستند. بهتر است میوه خشک را در دمای پایین و در یخچال نگهداری کنید.

خشک کردن میوه در ماکروفر

خشک کردن میوه ‌ها با ماکروفر چند مرحله دارد که در زیر ذکر خواهد شده اند:

انتخاب میوه مناسب: برای خشک کردن میوه باید از میوه های سالم که زدگی ندارند استفاده کنید. اگر میوه خراب باشد، طعم خوشایندی بعد از خشک شدن نخواهد داشت.

شستن میوه‌ ها: هر میوه ای را قبل از خشک نمودن باید خوب بشورید و در آبکش بگذارید.

برش دادن و تمیز کردن میوه ها: قبل از خشک کردن باید میوه ها را برش دهید و هسته آن ها را خارج کنید. پوست کلفت میوه ها باید جدا شود مثلاً پوست پرتقال باید گرفته شود.

جلوگیری از سیاه شدن میوه ها: بعضی میوه ها بعد از قطعه شدن در مجاورت هوا سیاه می شوند. با مخلوط آب لیمو و شکر می توان از سیاه شدن میوه هایی مثل موز و سیب جلوگیری کنید.  

گذاشتن میوه ‌ها در ماکروفر: برای این کار باید اول کف سینی ماکروفر را کاغذ روغنی گذاشته، سپس میوه های برش داده شده را با فاصله روی سینی بچنید.

خشک کردن میوه ‌ها: درجه ماکروفر را باید روی درجه حرارت ۳۶۰ درجه و مدت ۵ دقیقه تنظیم کنید. بعد از پنج دقیقه که ماکروفر خاموش شد، باید میزان خشک شدن میوه ها را چک کنید و این روش را تا وقتی میوه ها کامل خشک شوند باید ادامه دهید.

زمان بیرون آوردن میوه‌ ها از ماکروفر: وقتی میوه ‌ها شکل چرمی و کمی چروک به خود گرفتند، بهترین زمان برای خارج کردن آن‌ها از ماکروفر خواهد بود.

 

کلام آخر

چیپس میوه به عنوان یک میان وعده خوشمزه و پر طرفدار به حساب می آید. در این مقاله انواع روش ها و مدل های بسته بندی چیپس میوه یا میوه خشک را به شما معرفی کردیم و از نظر مشتری پسند بودن و قیمت هم آن ها را مقایسه کرده و شرایط را بررسی کردیم. درنهایت این شما هستید که با توجه به سلیقه، هدف و بودجه ای که دارید می توانید تصمیم بگیرید که با چه روشی وارد بازار و عرضه محصولات شوید.

ما در صنایع بسته بندی گواتر کنترل با برند (GCPACk) انواع دستگاه های بسته بندی را با خدمات پس از فروش مستمر برای صنعت مواد غذایی تولید و عرضه می نماییم. کیفیت دستگاه های بسته بندی ما را از برند های ایرانی مانند کاله، مینو، چی توز، پگاه، ستاک، میهن، رامک، اَوه، مینو، آیدین، نارمک، شیرین عسل، گرجی، لینا و … بپرسید

 

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با دو دهه تجربه، بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه می باشد.
برای کسب اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی GCPACK با شماره ۰۹۱۲۱۱۷۳۹۰۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 نظر)

حتما ببینید

بسته بندی روغن

نکات طلایی در بسته بندی روغن | گواتر کنترل

روغن‌ها از مواد خوراکی پرمصرف در سراسر جهان هستندو بستگی به نوع مصرف آن انواع …